
L’objectiu d’aquest projecte és detectar les amenaces i les debilitats per tal de proposar objectius i accions concretes per les estratègies de planificació i avançar cap a un model de mobilitat sostenible, segur i accessible que prioritzi la mobilitat activa i desincentivi l’ús del vehicle motoritzat privat.
El pla s’ha desenvolupat en dues fases. Una primera d’anàlisi on s’ha descrit la caracterització de la mobilitat, identifica’t els sistemes d’estacionament i els espais per a vianants i bicicletes que ens ha permès determinar objectius estratègics. I una segona, en la que és proposen un conjunt d’accions estratègiques destinades a millorar la qualitat de l’aire, la seguretat viària i l’operativitat del nucli urbà.
En el nucli de Torroella hi travessa una travessa urbana, concretament, la C-31. Es tracta d’una via interurbana de pas al municipi i d’enllaç amb la carretera que porta fins a l’Estartit que dona accés a la franja litoral. Actualment, la via no té alternativa i realitza una doble funció de connexió: veïnal i local. Aquesta genera una fractura urbana i malestar que s’accentua durant els habituals episodis de congestió.